YouTube Küfür Politikasını Yeniledi
Dünyanın en bilinen online video platformu YouTube, geçtiğimiz aylarda içerik üreticileriyle ilgili önemli bir karar aldı. Bu karar kapsamında lanetlemek doğrudan gelir kaybına neden olacaktır. Ayrıca küfürler kategorize edilmeyecek ve bazı kelimeler küfür kapsamı dışında tutulacaktı. Şimdi ise bu konuyla ilgili yeni bir gelişme yaşandı.
YouTube’un küfür politikası uzatmaya karar verdi . Bu içerikte; Konuyla ilgili yeni bir paylaşım yapan YouTube, mevcut siyasetin amaçlanandan çok daha katı bir yaklaşımla sonuçlandığını duyurdu. Para kazanma durumunu tamamen kapatmak yerine platform, analiz olarak, kısıtlanacak yeni bir uygulamaya geçti. Yani içerik üreticileri küfür içeren görsellerinden para kazanabilecekler. Ancak küfür içermeyen görsellerdeki kazanç daha yüksek olacaktır.
Yeni politika, eskisi kadar kafa karıştırıcı
Geçen yıl uygulanmaya başlanan politika, bir imajın resmidir. ilk 15 saniyede Küfür halinde görselde reklam gösterilmesini yasaklamıştır. Ayrıca görselin tamamında çok fazla küfür varsa reklamlar durduruluyordu. Ancak bu politikada bir kafa karışıklığı vardı. Örneğin, kaç defa küfür etmek “çok fazla küfür” olarak kabul edilir, net değildi . Yeni politikanın eskisinden bir farkı olmadığını söylemek mümkün.
YouTube’un yeni küfür politikasına göre, videonun yaratıcısı ilk 7 saniyede Küfür etmemeli. Burada bir konu var; İlk 7 saniyesinde ağır küfür içeren bir görsel reklam açısından kısıtlanacaktır. Görüntünün devamında orta veya ağır küfürler çok konuşulmuyorsa Reklam kısıtlaması yok . Burada da bir durum söz konusudur; “Çok fazla telaffuzun” neyi temsil ettiği tam olarak açık değil. 10 dakikalık bir videoda 150 defa küfür edilmesi normal mi değil mi belli değil. YouTube’dan para kazanmak isteyenler için en yeterli görsellerin olduğunu düşünüyoruz. küfür yok…
azdavay-ajans.com.tr