Ekonomi

E-İhracatın Artması Lojistik Faaliyetlerin Önemini Artırıyor

E-ihracat faaliyetlerinde artış Bu da Türkiye’nin dünya pazarındaki konumunu güçlendiriyor. Dijital ihracattaki büyüme şube hacmini artırırken müşteri taleplerini de paralel oranda etkiliyor. Ürünlerin müşteriye ulaştırılmasında lojistik faaliyetleri kilit noktada yer almaktadır. dünya bağlantısı   Ünimar Yürütme Kurulu Başkan Fatih Baş, E-ihracatta lojistik faaliyetlerin öneminin altını çizerken, iki departmanın karşılıklı olarak birbirini desteklediğini vurguladı.

Türkiye’nin artan üretim kapasitesi ve küresel ticaret anlaşmalarındaki olumlu gelişmeler e-ihracatta büyümeyi beraberinde getiriyor. Dijitalleşmenin etkisiyle küresel pazardaki payını genişleten e-ihracat departmanı, müşterilerin daha hızlı teslimat ve sağlam lojistik çözümleri talep etmesine neden oluyor. Bu bağlamda lojistik sektörünün önde gelen firmalarından biri olan Globelink Ünimar, artan talepleri karşılayabilmek amacıyla yatırımlarını lojistik altyapısını güçlendirmeye ve teknolojik çözümleri entegre etmeye yönlendirmektedir.

Araştırmaya göre e-ihracat hacminin 2022-2030 yılları arasında yüzde 25,8 büyümeye ulaşacağı varsayılıyor.   dünya bağlantısı   Ünimar Yönetim Kurulu Lideri Fatih BaşE-ihracattaki artışın lojistik faaliyetlere etkisi ve değeri konusunda değerlendirmelerde bulundu.

D dijitalleşme etkilenen e-ihracat

E-ihracatın büyümesini değerlendiren Baş, “E-ihracat özellikle 2023 yılı itibarıyla büyük bir ivme kazandı. Bu bakımdan söz konusu büyümeyi etkileyen birçok faktör var. Bilgi teknolojilerindeki hızlı dönüşüm ve dijitalleşme bunun en önemli unsurları arasında yer alıyor. E-ihracatın artması lojistik sektörü başta olmak üzere birçok sektörü olumlu etkiliyor.

Küresel ticaretin hızla dijitalleştiği bir dönemde e-ihracatın artması lojistik faaliyetlerine yeni bir boyut kazandırıyor. Dolayısıyla lojistik faaliyetlerin değeri de aynı oranda artıyor. Dünya çapındaki müşteriler, ürünlerini daha hızlı ve daha güvenli bir şekilde teslim almayı talep ediyor. Lojistik alanının lider firmalarından biri olarak çalışma arkadaşlarımızın çalışmaları sonucunda lojistik süreçlerini her zaman iyileştiriyoruz. Örneğin akıllı takip sistemleri, bilgi analitiği ve otomasyon gibi teknolojik çözümler e-ihracatta lojistik operasyonlarımızı daha etkin yönetmemizi sağlıyor.” Açıklamalarda bulundu.

E-ihracatta dokuma öne çıkıyor

Firmalarının e-ihracat odaklı planlarını anlatan Globelink Ünimar İcra Kurulu Lideri Fatih Baş, “Türkiye’de e-ihracatın en çok yapıldığı branşlar arasında dokuma ve hazır giyim ilk sırada yer alıyor; Daha sonra sırasıyla otomotiv, elektronik, gıda ve kozmetik departmanları öne çıkıyor. Farklı branşlardan gelen ürünlerin çeşitliliği, lojistik branşında farklı taşıma modlarına olan ihtiyacı arttırmaktadır. Bu noktada; ETGB hizmetlerinin deniz, hava, kara ve demiryolu taşımacılığı gibi çeşitli taşıma modlarına uyumluluk sağlamasının yanı sıra lojistik firmaları için de değerli bir entegrasyon olduğunu söyleyebilirim. “Globelink Ünimar olarak e-ihracatta bu dinamik süreçte lojistik departmanını lider konumda tutmayı hedeflerken, Türkiye’nin e-ihracat potansiyelini en üst düzeye çıkarma ve globalde rekabet avantajı sağlama bilinciyle faaliyetlerimize devam edeceğiz. pazar” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu